Posted to user@drill.apache.org by Justin RAFANOMEZANTSOA <ju...@gmail.com> on 2019/03/21 20:10:47 UTC

   Je voudrais vous demander comment insérer de données dans drill afin de
pouvoir les requêter. Je travaille sur ce projet de drill mais là je suis
un peu coincé.
Votre aide sera appréciée.
Je vous remercie d'avance,
Cordialement,
Justin

Re: Bonjour,

Posted by Abhishek Girish <ag...@apache.org>.
Hello Justin,

The main goal of this project is to query existing datasets - which may be
in any of the supported formats [1]. There is currently no support for
INSERT INTO. However, Drill does support CREATE TABLE AS [2]. Please give
the docs a read and let us know if that helps.

Regards,
Abhishek

[1] http://drill.apache.org/docs/connect-a-data-source-introduction/
[2] http://drill.apache.org/docs/create-table-as-ctas/