Posted to users@maven.apache.org by Paul Bakker <pa...@infosupport.com> on 2006/12/11 13:53:17 UTC

findbugs plugin

Hi,

I'm trying to generate a findbugs report in XML.
The plugin is configured in the pom.xml:

<plugin>
	<groupId>org.codehaus.mojo</groupId>
	<artifactId>findbugs-maven-plugin</artifactId>
	<version>1.0-SNAPSHOT</version>
	<configuration>
		<xmlOutput>true</xmlOutput>
		<xmlOutputDirectory>c:\</xmlOutputDirectory>
		<threshold>Low</threshold>
		<effort>Default</effort>
	</configuration>
</plugin>

I build with mvn findbugs:findbugs.
It can generated a site with a complete report, but no xml report.
Any ideas?

Paul Bakker

Info Support - http://www.infosupport.com

Alle informatie in dit e-mailbericht is onder voorbehoud. Info Support is op geen enkele wijze aansprakelijk voor vergissingen of onjuistheden in dit bericht en staat niet in voor de juiste en volledige overbrenging van de inhoud hiervan. Op al de werkzaamheden door Info Support uitgevoerd en op al de aan ons gegeven opdrachten zijn onze Algemene Voorwaarden van toepassing, gedeponeerd bij de griffie van de rechtbank te Utrecht op 12 januari 2005 onder nummer 261/2004 en bij de Kamer van Koophandel te Utrecht onder nr. 30135370. Een exemplaar zenden wij u op uw verzoek per omgaande kosteloos toe.

De informatie in dit e-mailbericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen is verboden. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van deze informatie aan derden is niet toegestaan.

Dit e-mailbericht kan vertrouwelijke informatie bevatten. Indien u dit bericht dus per ongeluk ontvangt, stelt Info Support het op prijs als u de zender door een antwoord op deze e-mail hiervan op de hoogte brengt en deze e-mail vervolgens vernietigt.

RE: findbugs plugin

Posted by Paul Bakker <pa...@infosupport.com>.
Thanks a lot Rémy, it works now! :-)

RE: findbugs plugin

Posted by Paul Bakker <pa...@infosupport.com>.
Hi,

Your idea didn't work for me. If I change to the snapshot version I get the following error:

org.apache.maven.lifecycle.LifecycleExecutionException: Unable to build project for plugin 'org.codehaus.mojo:findbugs-maven-plugin': POM 'org.codehaus.mojo:findbugs-maven-plugin' not found in repository: Unable to download the artifact from any repository

Looking at the codehaus repository I can only find 1.0-beta-1.
At http://repo1.maven.org/maven2/maven-plugins/maven-findbugs-plugin
is a 1.3 version, but that one gives a nullpointer exception on running:

[DEBUG] Trace
java.lang.NullPointerException
        at org.apache.maven.plugin.DefaultPluginManager.addPlugin(DefaultPluginManager.java:292)

I also wonder what's the difference between the two repositories (I'm a maven newbie ;-) )
Thanks

Paul Bakker

>       <artifactId>findbugs-maven-plugin</artifactId>
>       <version>1.0-beta-1</version>

You need to use the <version>1.0-SNAPSHOT</version>
cf. http://mojo.codehaus.org/findbugs-maven-plugin/changes-report.html
The changes-report is very useful and IMHO it's not use enough.

HTH,

Rémy

Re: findbugs plugin

Posted by Rémy Sanlaville <re...@gmail.com>.
Hi,

I think I found your problem.

RE: findbugs plugin

Posted by Paul Bakker <pa...@infosupport.com>.
Hi,
Thanks for your reply.
I played around with your example, but still no xml output.
This is the debug info:

[INFO] [findbugs:findbugs {execution: findbugs}]
[DEBUG]   Using source root:
[DEBUG]     C:\Documents and ettings\paulb\workspaces\Maven2Endeavour\Test\SecondModule\target\classes
[DEBUG]   Found java sources (Class files):
[DEBUG]     C:\Documents and Settings\paulb\workspaces\Maven2Endeavour\Test\SecondModule\target\classes\nl\infosupport\secondmodule\AnswerProducer.class
[DEBUG]     C:\Documents and Settings\paulb\workspaces\Maven2Endeavour\Test\SecondModule\target\classes\nl\infosupport\secondmodule\HelloWorld.class
[INFO]   No effort provided, using default effort.
[INFO]   No threshold provided, using default threshold.
[DEBUG]   Adding C:\Documents and Settings\paulb\workspaces\Maven2Endeavour\Test\SecondModule\target\classes to auxilary classpath
[INFO]   coreplugin Jar is located at C:\Documents and Settings\paulb\.m2\repository\net\sourceforge\findbugs\coreplugin\1.0.0\coreplugin-1.0.0.jar
[INFO]   Done Adding Plugins
[INFO]   No bug include filter.
[INFO]   No bug exclude filter.

The plugin is configured like your example:

      <executions>
      	<execution>
                <id>findbugs</id>
                <phase>compile</phase>