Posted to users@openoffice.apache.org by Göte Thurgren <th...@gmail.com> on 2016/03/20 18:05:36 UTC

kontaktsvåigheter

Varför går det inte att komma i kontakt med LibreOffice.
Tacksam för svar med mail address och ett telefonnummer.
Göte Thurgren.

Re: kontaktsvåigheter

Posted by Johnny Rosenberg <gu...@gmail.com>.
Den 20 mars 2016 18:05 skrev Göte Thurgren <th...@gmail.com>:

> Varför går det inte att komma i kontakt med LibreOffice.
> Tacksam för svar med mail address och ett telefonnummer.
> Göte Thurgren.

Det är mail-listorna som gäller. Vad jag vet tillhandahåller de inte någon
officiell support. De är inte ett företag som säljer en produkt, det är ett
öppet projekt av och med frivilliga. Det är vad jag vet ingen som får
betalt för att hålla på med detta. Mail-listorna fungerar som denna
mail-listan. Användare skriver dit om sina problem och andra användare
hjälper till. Alla hjälper alla, så att säga.

users@global.libreoffice.org
Denna lista är på engelska och är lättast att få hjälp på eftersom det är
mycket folk där.

users@sv.libreoffice.org
Denna listan är på svenska, till glädje för de som inte tycker sig vara så
bra på engelska. Dock inte så mycket folk, men trots det händer det ibland
att en och annan stackars användare får lite hjälp.

För båda listorna gäller givetvis att man måste bli medlem (subscribe) för
att man ska få alla mail som kommer in till listan, exempelvis svaren på
ens frågor…

För att bli medlem på den globala listan, skicka ett mail (gärna tomt) till:
users+subscribe@global.libreoffice.org

För den svenska listan gäller:
users+subscribe@sv.libreoffice.org

Vänliga hälsningar