Posted to users-cn@cloudstack.apache.org by 刘洋 <13...@163.com> on 2013/02/01 03:42:01 UTC

Re:RE: 两个管理节点,数据库的同步问题

我想采用的是主备的方式部署,即:一个管理节点运行,另一个管理节点停用 ,但是两个管理节点的数据库数据是同步的。当主管理节点死掉,启用备用管理节点。
我现在关心两个问题,数据库的同步,和主备管理节点的IP设置。

--

  刘洋

在 2013-02-01 06:14:32,"Frank Zhang" <Fr...@citrix.com> 写道:

Re: Re: RE: 两个管理节点,数据库的同步问题

Posted by 马营 <br...@gmail.com>.
17.1. HA for Management Server
The CloudStack Management Server should be deployed in a multi-node
configuration such that it is not susceptible to individual server
failures. The Management Server itself (as distinct from the MySQL
database) is stateless and may be placed behind a load balancer.
Normal operation of Hosts is not impacted by an outage of all Management
Serves. All guest VMs will continue to work.
When the Management Server is down, no new VMs can be created, and the end
user and admin UI, API, dynamic load distribution, and HA will cease to
work.
官方文档原文

在 2013年2月1日上午11:01,刘洋 <13...@163.com>写道:

Posted by 刘洋 <13...@163.com>.