Posted to java-user@lucene.apache.org by Michael Böckling <Mi...@dmc.de> on 2007/07/12 09:45:11 UTC

Wildcard queries don't work on untokenized fields (Lucene 2.2.0)

Hi!

I just discovered that it is not possible to search in untokenized fields
when using a wildcard query.

The query

code:KP00* becomes code:kp00*

in its parsed form when it should really be "code:KP00*", as tested in Luke
using a whitespace analyzer. When omitting the wildcard character *, the
parsed query reads correctly as "code:KP00".

Is this a bug or a "feature"?

Thanks for any help!

Michael

--
Michael Böckling
Java Engineer

Handelsregister: AG Stuttgart HRB 18974
Geschäftsführer: Andreas Magg, Daniel Rebhorn, Andreas Schwend

Besseres E-Business.
dmc ist die kreative Vernetzung von Agentur, Systemhaus und Service. Seit
über 10 Jahren entwickeln und realisieren wir zukunftweisende und
erfolgreiche E-Business-Lösungen. Zu unseren langjährigen Kunden zählen
neckermann.de, Kodak und Telekom Training.

dmc auf Platz 8 im aktuellen New Media Service Ranking.
Als inhabergeführte und netzwerkunabhängige Agentur gehören wir mit einem
Umsatz von 13,50 Mio. Euro zu den Top 10 der erfolgreichsten New Media
Dienstleister in Deutschland.

Re: Wildcard queries don't work on untokenized fields (Lucene 2.2.0)

Posted by Mark Miller <ma...@gmail.com>.
On the QueryParser:

  /**
   * Whether terms of wildcard, prefix, fuzzy and range queries are to
be automatically
   * lower-cased or not.  Default is <code>true</code>.
   */
  public void setLowercaseExpandedTerms(boolean lowercaseExpandedTerms) {
    this.lowercaseExpandedTerms = lowercaseExpandedTerms;
  }

- Mark